Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Igång på riktigt!

Av Petra Holmbäck - 1 december 2014 21:49

 

Då var koft-KALEN igång på riktigt :-) Det vill säga att provlappsstickandet och räknandet och mätandet är klart och jag har börjat sticka. Ser bra ut hittills om jag får säga det själv. 

Koftan blir av enklaste slag, lite Chanel-stil, funderar fortfarande på om den ska förbli enfärgad eller få ränder I ljusblått... 

Bilden blev lite mörk, hoppas det går att se hur det artar sig! 


 
 
Ingen bild

Kristin Carlsson - Garnbolaget

1 december 2014 23:02

Visst är det lite spännande :)!

 
Kerstinsdottern

Kerstinsdottern

2 december 2014 17:22

Nu är jag också äntligen på gång!

http://madebykerstinsdotter.blogspot.se

Petra Holmbäck

2 december 2014 17:54

Härligt! Kikar in hos dig och inspekterar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Holmbäck - 27 november 2014 20:58


  Tänker mig en mycket enkel lite kortare kofta, Chanel-stil, hoppas det kommer passa mitt bomullsgarn.      ...

Av Petra Holmbäck - 27 november 2014 20:53


  Provlappen är klar, tvättad och ligger nu på blockning. Jag har valt ett bomullsgarn från Hemtex. Det skulle blivit en virkad cirkelkofta, men det gick inte att virka i, trådarna var för löst spunna för att det skulle fungera för mig. Så nu komm...

Av Petra Holmbäck - 26 november 2014 21:38


  Vi behövde någonstans att lägga nycklarna i hallen för att slippa ha fyra nyckelknippor på byrån. Vad passar bättre än att tillverka en egen?  Vill du göra en nyckelgömma? Här kommer mönster!  Lägg upp 20 maskor i tjockt garn, jag använde nå...

Av Petra Holmbäck - 26 november 2014 13:48


  Har fixat lite i hallen och tänkte att vi behöver en bra förvaring för nycklar och annat smått som ofta blir liggande på vår hallbänk. Sagt och gjort, tar fram stickorna och ett garn (tror faktiskt det är någon typ av vävgarn, som jag fyndat på ...

Av Petra Holmbäck - 26 november 2014 13:33

För första gången har jag anmält mig till en KAL, det är stickameras koftKAL, ska bli jättekul att vara med! Först hade jag svårt att bestämma mig för vilket garna jag skulle använda, det kan bero på att jag har på tok för mycket att välja på i min...

Skapa flashcards