Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Nytt projekt på G -Blad

Av Petra Holmbäck - 17 november 2014 22:15

 

Har påbörjat en ny sjal, mönstret heter blad och består av just ett antal blad som sys ihop. 

Jag stickar min i dubbelt ullgarn från ullcentrum på Öland (för övrigt ett paradis för garnälskare) 


 
 
Ruth

Ruth

17 november 2014 23:04

Välkommen till bloggplatsen, vilken tur att du valde den här. Jag har haft min i 7, snart 8 år nu. Har testat olika bloggplattformar men alltid gått tillbaka hit, den är enkel och lätt att designa. Får jag lägga till dig på mina länkar ?
Skall bli roligt att följa dig här ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

Petra Holmbäck

18 november 2014 13:37

Hej Ruth! Tack för tipset om portalen! Hoppas jag kommer trivas bra här :-)
Du får gärna lägga till mig på dina länkar?
Kan jag lägga till dig? (måste bara lära mig hur man gör först!)

 
Ruth

Ruth

18 november 2014 23:57

Tror säkert att du kommer att trivas här. du får gärna lägga till mig på dina länkar :-)
God natt sovdax nu �� ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Holmbäck - 1 december 2014 21:49


  Då var koft-KALEN igång på riktigt :-) Det vill säga att provlappsstickandet och räknandet och mätandet är klart och jag har börjat sticka. Ser bra ut hittills om jag får säga det själv.  Koftan blir av enklaste slag, lite Chanel-stil, fundera...

Av Petra Holmbäck - 27 november 2014 20:58


  Tänker mig en mycket enkel lite kortare kofta, Chanel-stil, hoppas det kommer passa mitt bomullsgarn.      ...

Av Petra Holmbäck - 27 november 2014 20:53


  Provlappen är klar, tvättad och ligger nu på blockning. Jag har valt ett bomullsgarn från Hemtex. Det skulle blivit en virkad cirkelkofta, men det gick inte att virka i, trådarna var för löst spunna för att det skulle fungera för mig. Så nu komm...

Av Petra Holmbäck - 26 november 2014 21:38


  Vi behövde någonstans att lägga nycklarna i hallen för att slippa ha fyra nyckelknippor på byrån. Vad passar bättre än att tillverka en egen?  Vill du göra en nyckelgömma? Här kommer mönster!  Lägg upp 20 maskor i tjockt garn, jag använde nå...

Av Petra Holmbäck - 26 november 2014 13:48


  Har fixat lite i hallen och tänkte att vi behöver en bra förvaring för nycklar och annat smått som ofta blir liggande på vår hallbänk. Sagt och gjort, tar fram stickorna och ett garn (tror faktiskt det är någon typ av vävgarn, som jag fyndat på ...

Skapa flashcards